היועץ המשפטי החרדי הראשון: אושר מינויו של מנדלבליט

    איתי גדסי 1 Comment on היועץ המשפטי החרדי הראשון: אושר מינויו של מנדלבליט
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (ראשון) אישרה הממשלה פה אחד את מינויו של האלוף במיל' אביחי מנדלבליט לתפקיד הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה והוא יחליף בתפקיד את יהודה וינשטין.

    מינויו של מנדלבליט הובא לישיבת הממשלה על ידי שרת המשפטים איילת שקד בעקבות המלצת ועדת האיתור בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אשר גרוניס, שתכנס לתוקף בתאריך 1.2.2016, לכהונה של שש שנים.

    מנדלבליט, מילא שורה ארוכה של תפקידים במהלך שירותו בן 27 השנים בפרקליטות הצבאית, אותו סיים בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי. בתפקידיו אלו, כמו"כ הוא עסק במגוון רחב של תחומי המשפט, והוביל בהצלחה רבה את המערכה נגד תופעת הדה-לגיטימציה. כפרקליט צבאי ראשי צבר ד"ר מנדלבליט ניסיון רב בניהול מערכת משפטית גדולה ומורכבת, והוביל תהליכים ארגוניים רבי-משמעות לצה"ל.

    לפני כחצי שנה השלים ד"ר מנדלבליט תואר דוקטור למשפטים בנושא "לוחמת משפט ומדינת ישראל – ניסיון העבר ומבט לעתיד". במסגרת תפקידו כמזכיר הממשלה, צבר מנדלבליט היכרות מעמיקה עם רשויות השלטון השונות.

    השרים נימקו בהרחבה כי אין מקום לדרישת הצינון, בין היתר לאור העובדה שצינון צריך להיקבע בחוק, דבר שאיננו קיים במקרה הזה, ולאור העובדה שמשרת מזכיר הממשלה היא משרה של פקיד ציבור ולא משרה בעלת אופי פוליטי.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על המינוי כי "אביחי מנדלבליט הוא מועמד ראוי ביותר. אמרתי בפני הוועדה ואני אומר את זה לכל אדם. אנחנו נמצאים במאבק בינלאומי גדול, במשפט הבינלאומי. יש עלינו התקפות חד-צדדיות מעוותות וכוזבות נגד מדינת ישראל. זאת חזית הלוחמה החדשה. בנושא זה יש לאביחי מנדלבליט יתרון עצום. ראינו גם את ההתנסות המעשית שלו כפצ"ר וגם הניסיון האקדמי והמחקרי שלו שהוא ניסיון מוביל".

    מנדלבליט עצמו אמר כי "אני מודה לראש הממשלה, לשרת המשפטים ולחברי הממשלה על ההחלטה למנותי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. אני מקבל על עצמי את כובד האחריות הגלומה בתפקיד החשוב הזה ומתחייב לפעול ללא לאות על מנת להמשיך ולבצר את שלטון החוק במדינת ישראל ולשרת את אזרחי ישראל בנאמנות ובמסירות".

    קודם לכן, נשמעו ביקורות רבות נגד המינוי ואף הוגשו בענין עתירות לבג"ץ שכאמור נדחו מבלי לדון בהן.

    "טרם הגיעה השעה לדון במכלול הסוגיות הקשורות לפרשה דנא, שכן טרם התקבלה החלטת הממשלה, שבפניה יועלו כל השיקולים והטיעונים", קבעו השופטים בסוגיה.



    1 תגובות

    מיין תגובות